Oct 1, 2007

Julklappstips på Prylar

En till möjlighet att använda den här bloggen till är att berätta om särskilda projekt som jag genomför. Gör man det kunde jag börja med ett projekt på prylbloggen.

Prylar har jag ju små skissat och prövat runt med några månader för att hitta ett tilltalande koncept. Den har som idé lite potential och det kan vara meningsfullt att göra det bra kanske. Där tänkte jag köra något tydligare som initial för att introducera bloggen till en publik.

Årets Julklapp 2007
Det konceptet är Årets Julklapp 2007. Initialen är inte färdig skissad och jag prövar runt nu. Därav att jag är så tidigt ute flera månader före jul.

En intressant ändring i det bredare konceptet är att jag fört bloggen allt tydligare mot det eleganta & exklusiva. Det är en ändring som känns rätt men som inte är särskilt rationellt motiverad.

Trafik till Julklapp Projektet
Trafiken tänkte jag skaffa genom "annonsering" på mina egna sajter. Särskilt Nyfikenvital som har trafik att ge bloggen. För konvertering är Google Adsense ett alternativ eller så satsar på bannernätverk.

No comments: