Oct 3, 2007

Blogg som är public service

Jag tittar nu över några andra möjligheter för bloggen än de jag funderade på tidigare. Det känns bättre att bloggen även fortsättningsvis har inriktning mot "public service" d.v.s. att alla ska kunna ha nytta av den på egna meriter utan kostnad. Den startade ju så och bör inte användas exklusivt för mig efter det.

Orsaken till att jag insåg detta var att jag uppmärksammade att bloggen var länkad från SEO-forum som artikelbank:

SEO-forum - Tråd med artikelbanker

Omvandlar man som jag gör nu ett koncept som varit "public service" kommer många fortsätta att länka det på så sätt. Det är fel.

Därför behöver jag hitta ett nytt public service koncept till bloggen som fungerar praktiskt och som intresse finns för. Faktiskt har jag en idé som kan fungera praktiskt...

No comments: